Asistenta in pregatirea procesului de acreditare

ASISTENTA IN PREGATIREA PROCESULUI DE ACREDITARE in conformitate cu standardele de acreditare ANMCS

Asistenta tehnica si suport în parcurgerea proceselor de evaluare initiala, auditare interna efectuata in vederea pregatirii procesului de acreditare/reacreditare, monitorizare, menținerea conforma post acreditare, aplicare Plan de conformare in conformitate cu standarde de acreditare (potrivit Legii nr. 185/2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate)

 

Detaliere:

Servicii de asistenta în pregatirea unităților sanitare în vederea parcurgerii cu success a procesului de implementare al managementului calității serviciilor medicale și siguranței pacientului, respectiv monitorizarea, menținerea conforma a condițiilor de acreditare initiala:

Comitetul de coordonare a procesului de reacreditare împreună cu structurile manageriale din spital (consiliul de administrație, consiliul medical, consiliul de etică, șefii de secții și compartimente, șefii structurilor economico-financiare și administrative, resurselor umane etc.) stabilesc planul de implementare.

 Se monitorizeaza aplicarea misiunii și viziunii unității sanitare, în concordanță cu nevoia normativă de servicii de sănătate a comunității și resursele existente sau potențiale ;

Se identifică procesele din organizație și problemele cu care se confruntă desfășurarea acestora;

Se analizează conținutul standardelor de acreditare și se stabilește care sunt diferențele între indicatorii de structură, de proces și de rezultat din unitate și din standarde, care este drumul de parcurs pentru a atinge cel mai înalt grad de conformitate cu standardele.

Se stabilesc obiectivele, activitățile, resursele și termenele de realizare cu responsabiltăți ;

Se stabilește modul de monitorizare și evaluare a derulării procesului.

Personalul este instruit pentru a înțelege conceptul de calitate, ce trebuie făcut pentru a asigura calitatea și de ce este necesar să se facă acest lucru.

Se stabilește documentația necesară asigurării trasabilității proceselor eliminând documentele și înscrisurile redundante și inutile ;

Se identifică activitățile pentru care este necesar să se elaboreze proceduri de sistem sau operaționale, pentru a asigura omogenitatea modului de acțiune ;

Se identifică actele medicale pentru care se consideră că este necesară elaborarea de protocoale de diagnostic și tratament ;

Se stabilesc proceduri de monitorizare a eficacității și eficienței procedurilor și protocoalelor;

Se stabilesc echipele care vor elabora aceste documente, echipele vor fi formate din personalul care trebuie să aplice aceste procedura și protocoale;

Se elaborează aceste documente.

Se stabilește circuitul documentelor , având în vedere siguranța și securitatea informațiilor.

Procedurile și protocoalele sunt adoptate și aprobate de cei în drept și sunt însușite de personalul care trebuie să le aplice;

Se acționează pentru aplicarea acestora, se face o evaluare și o corecție a documentației în funcție de deficiențele constatate și se monitorizează procesul.

Se face un audit al proceselor implementate constatându-se dacă au mai apărut deficiențe și se corectează.

Auditul de evaluare se va sustine de catre personal, vizand modul de satisfacere a cerințelor din standarde, dovedind că există preocupare pentru asigurarea calității și pentru îmbunătățirea acesteia, prin pregătirea documentele necesare validării conformității cu cerințele din standarde;

 

Servicii de asistenta în elaborarea /actualizarea/ mentinerea conforma a documentatiei solicitate in vederea parcurgerii procesului de acreditare/reacreditare ANMCS:

  • Elaborarea/actualizarea de proceduri formalizate: proceduri de sistem, proceduri operationale, instructiuni de lucru, bune practici, regulamente de functionare, regulamante interne, inclusiv a unor proceduri/instructiuni de lucru privind protejarea/accesarea datelor cu caracter persona(cf. anexei la oferta);
  • Planificarea activitatilor (Plan anual de actiune ce se refera la prevenire, supraveghere, limitare, verificare a eficientei actiunilor face referire la resurse, indicatori, termene, personal implicat, responsabili);
  • Analize semestriale vizand aplicarea, implementarea(fac ce am scris) procedurilor, protocoalelor, reglementarilor ;
  • Identificarea de date, informatii, dovezi necesare in desfasurarea procesului de evaluare, indicatori de eficienta si eficacitate a actiunilor intreprinse – comunicate /solicitate in prealabil;
  • Analize vizand eficacitatea (Raport de analiza anuala ce include: modalitati de diminuare a riscurilor, riscul obtinut/risc estimat anual, concluzii si propuneri de mentinere/revizuire/reeditare/abrogare a reglementarii, recomandari rezultate din concluziile privind analiza datelor, propuneri de imbunatatire);
  • Planuri de imbunatatire (periodice), planuri de instruire periodica,
  • Rapoarte de monitorizare periodica a unor parametrii, indicatori semnificativi in desfasurarea activitatilor curente, asigurarea mediului ;
  • Raport anual privind stadiul de implementare a standardelor de control intern managerial (chestionarului de autoevaluare , implementarea a SCIM, riscuri, măsuri de adoptat, etc.)