Control intern managerial

Consultanta, asistenta tehnica si suport în evaluarea, monitorizarea, menținerea conforma a sistemului de control intern managerial implementat in cadrul entităţii publice in conformitate cu cerintele Ordinului SGG Nr.600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice;

 

Detaliere:
Consultanta, asistenta tehnica si suport în evaluare, monitorizare, menținerea conforma a
sistemului de control intern managerial implementat in cadrul entităţii publice inconformitate cu cerintele Ordinului S.G.G. Nr.600 din 20 aprilie 2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice:

– elaborarea unei strategii de control intern adecvate, în vederea evitării riscurilor ce pot determina abateri nedorite de la politicile şi obiectivele entitatii;

– asistenta in activitati de planificare, monitorizare, supraveghere si validare a realizării obiectivelor şi respectiv prevenire sau corectarea comportamentelor şi performanţelor nedorite;

–  elaborarea/actualizarea de proceduri de sistem, proceduri operationale specifice;

– evaluarea şi tratarea activitățilori de control intern,

– procesare / prelucrare date in format electronic, chestionare, sondaje( satisfactie angajati / cetateni/beneficiari);

 

Consultanta, asistenta tehnica si suport in aplicarea unei strategii privind evaluarea performanţelor(strategie utilizată pentru validarea realizării obiectivelor şi prevenirea sau corectarea comportamentelor şi performanţelor nedorite);

– suport documentat în angajaţilor identificarea eventualelor dificultăţi întâmpinate în realizarea obiectivelor individuale, reevaluarea obiectivelor în contextul modificării ipotezelor.

 

Consultanta, asistenta tehnica si suport în identificarea si tratarea riscului prin activități de control intern ca răspuns la risc(activitati sunt proiectate să conțină nesiguranța rezultatelor ce au fost identificate)

– identificarea, evaluarea riscurilor/oportunitatilor, a nivelurilor asociate pentru fiecare eveniment nedorit care poate avea impact asupra activităților desfășurate, ce concura la realizarea matricei  nivelului de risc;

– identificarea criteriilor de acceptare a riscurilor (apetit și toleranța la risc), ierarhizarea si prioritizarea  riscurilor in functie de toleranta la risc;

 

Evaluarea conformitatii sistemului de control intern managerial

Audit intern de evaluare a conformitatii sistemului de control intern managerial implementat in cadrul entitatii cu cerintele OSGG 600/2018 vizeaza îndeplinirea eficientă şi efectivă a sarcinilor, precum şi buna înţelegere şi îndeplinire a responsabilităţilor legate de controlul intern/managerial, asigurarea circuitului documentele de formalizare a structurii organizatorice astfel încât să corespundă scopului şi misiunii entităţii şi să servească realizării în condiţii de eficienţă, eficacitate şi economicitate a obiectivelor stabilite.

Managementul entitatii defineşte obiectivele determinante, legate de scopurile entităţii, precum şi pe cele complementare, legate de fiabilitatea informaţiilor, conformitatea cu legile, regulamentele şi politicile interne, analizează şi determină periodic gradul de adaptabilitate a structurii organizatorice la modificările intervenite în interiorul şi/sau exteriorul entităţii, pentru a asigura o permanentă relevanţă şi eficienţă a controlului intern.

Conducătorul entităţii publice are obligaţia creării şi menţinerii unui sistem eficient de management al riscurilor, în principal, prin:

  1. a) identificarea riscurilor în strânsă legătură cu obiectivele a căror realizare ar putea fi afectată de materializarea riscurilor; identificarea ameninţărilor/vulnerabilităţilor prezente în cadrul activităţilor curente ale entităţii care ar putea conduce la săvârşirea unor fapte de corupţie şi fraude;
  2. b) evaluarea riscurilor, prin măsurarea probabilităţii de apariţie şi a impactului asupra obiectivelor în cazul în care acestea se materializează; ierarhizarea şi prioritizarea riscurilor în funcţie de toleranţa la risc stabilită de conducerea entităţii;
  3. c) stabilirea celor mai adecvate modalităţi de tratare a riscurilor, astfel încât acestea să se încadreze în limitele toleranţei la risc stabilite, şi delegarea responsabilităţii de gestionare a riscurilor către cele mai potrivite niveluri decizionale;
  4. d) monitorizarea implementării măsurilor de control, precum şi a eficacităţii acestora;
  5. e) revizuirea şi raportarea periodică a situaţiei riscurilor.